Radio Białystok | Wiadomości | Nauczyciele historii z woj. podlaskiego podsumowali roczny cykl szkoleń na temat najnowszej historii Polski
"Między dwoma totalitaryzmami. Polski wiek XX - losy państwa i narodu" - nauczyciele historii z województwa podlaskiego podsumowali w środę (20.09) roczny cykl szkoleń na temat najnowszej historii.
Spotkania prowadzili znani historycy, między innymi prof. Jan Żaryn, dr hab. Piotr Niwiński, dr Tomasz Sommer, dr Waldemar Brenda.
Chcieliśmy zagwarantować jak najlepszych specjalistów od najnowszej historii Polski - mówi dyrektor IPN Oddział w Białymstoku dr hab Piotr Kardela.
Zdaniem nauczycieli uczestniczących w warsztatach, poziom był bardzo wysoki. Podlaski kurator oświaty, Jadwiga Szczypiń, zapewniała, że ten projekt będzie miał kolejne edycje.
Certyfikaty ukończenia I. edycji szkoleń odebrało blisko 30. nauczycieli, głównie szkół średnich.
Organizatorem warsztatów było Oddziałowe Biuro Edukacji Narodowej IPN w Białymstoku i Kuratorium Oświaty w Białymstoku.
Jest to projekt realizowany przez IPN oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej w całej Polsce.
Kolejną jamę grobową odkryli we wtorek (19.09) specjaliści IPN w ramach prac ekshumacyjnych prowadzonych od ubiegłego tygodnia w Białymstoku. Prace te mają związek ze śledztwem Instytutu, dotyczącym zbrodni funkcjonariuszy miejscowego UB z lat 1944-54.
W strugach deszczu czterdzieścioro uczniów i siedmiu nauczycieli z dziewiętnastu szkół ponadpodstawowych z województwa podlaskiego wyruszyło w poniedziałkowy ranek (18.09) w ekspedycję szlakiem bojowym żołnierzy II Korpusu Polskiego we Włoszech.
Na cmentarzu w Ciechanowcu specjaliści IPN odnaleźli szczątki dwóch osób, w miejscu domniemanego pochówku braci Marchelów, w 1946 roku skazanych w pokazowym procesie na śmierć i rozstrzelanych w rodzinnej wsi Wojtkowice-Glinna. Materiał genetyczny trafi do badań DNA.
Białostocki oddział IPN chce po raz 9. uhonorować "Świadków Historii" - osoby i instytucje, które przyczyniają się do upamiętnienia historii narodu polskiego i w ten sposób wspierają pion edukacyjny Instytutu w jego statutowej działalności.